субота, 28. септембар 2013.

Treća kontrola

Prošli tekst o kontroli je bio kratak, u stvari nisam ni pisala o kontroli. Bila sam razočarana nalazima holesterela, on mi baš zadaje glavobolje i nikako da smislim način da ja njemu dođem glave! No hajmo sada dalje, treća kontrola je trebala biti u avgustu, kako sam izvadila krv i videla da mi holesterol i dalje skače (istini na volju HDL mi se puževom brzinom popravljao, a LDL je panterskom brzinom skakao) odlučila sam da zakažem kontrolu kod dr Gifing. E da sam sebe poslušala, odmah u maju bih bila kod nje, ali ajd sad, šta je tu je. Doktorka je bila na godišnjem, a 28.9. sam uspela ubaciti u svoj raspored tako da se kontrola prolongirala na 2 meseca.

U tih dva meseca stigla sam do potpuno normalnih parametara svega osim, naravno pogađate, LDL koji je i dalje nastavio da raste, a uz njega je HDL domilio do donje granice.

I tako, juče sam krv izvadila, a danas sa velikom nadom otišla u Centar za hrono ishranu. Moju Anku sam srela, ali nisam imala prilike sa njom da razgovaram, gužva je prilična bila. Prvo me je primila nutricionistkinja, pogledala rezultate analizatora tela (prvo sam to obavila) i suma sumarum za ova 4 meseca moga života rezultat koji je pokazao IbBody je sledeći:

• Imala sam 81,5 kg  -  sada imam 62,8 kg   =  lakša sam za 18,7 kg, normalno je za mene od 51,2 - 69,2 kg
  • Mišićne mase sam imala 26,7 kg  - sada imam 25,3 kg  =  normalno je od 23 - 28 kg
  • Telesnih masti sam imala 33 kg  -  sada ih imam 16,4 kg  =  normalno je od 12 - 19,3 kg
  • BMI mi je bio 29,1  - a sada je 22,4  = normalno je od 18,5 - 25
  • Postotak telesnih masti mi je bio 40%  -  a sada je 26,1%  = normalno je od 18 - 28
  • Bazalni metabolizam koji mi je bio ispod normale sada je u normalnim vrednostima
  • Fizička kondicija mi je bila ispod normale a sada je u optimalnim vrednostima
  • Mineralni sastav kostiju mi je bio i ostao savršen
  • Viscelarna masnoća (masti u trbušnoj duplji) je bila povišena sa indeksom od 132 što je ukazivalo na to da je postojalo izrazito povećanje masnoća u jetri i oko unutrašnjih organa, a sada je 72,6 što mi je protumačeno kao normalno
Zaključak je bio: ,,Vidi se da ste program sprovodili po pravilima jer su vam mišići ostali netaknuti, a i sastav kostiju je odličan. Još jedan pokazatelj ovoga je to što ste gubili masti."

Nakon ove analize usledio je razgovor šta jedem, kada jedem, šta sa čim kombinujem. Bila sam ubeđena da sve radim baš onako kako treba, ali avaj malo sam se prešla.Osim par izleta i to u poslednje dve nedelje, svesno napravljenih, koji u stvari i nisu bili greška pravila sam i konstantnu grešku potpuno nesvesno. Naime, radi se o tome da sam svesno par puta sebe častila sirom i jajima u jednom obroku uz dodatak kiselog mleka. Ispostavilo se da to može da se kombinuje. A opet sir i kiselo mleko sam jela svakodnevno za doručak što se opet ispostavilo da ne može! No, bolje bi bilo da krenem redom.

Što se doručka tiče, mlečni proizvodi se smeju jesti do tri puta nedeljno u njih spada i puter, rečeno mi je da sada slobodno mogu pojesti ajvar za doručak i bezgranično se tome radujem :) već planiram da zasučem rukave i skuvam moj predivan ajvar :) Po davanju podatka da u toku doručka pojedem poveliku količinu mlevenog lana i susama + semenki lana i susama (u kiselom mleku, u siru, u jajima, u pitama, u salatama...) rečeno mi je da ako ih uzmem za doručak onda taj dan ne mogu da jedem bademe i lešnike. Iskreno lakše mi je da se odreknem badema i lešnika nego susama i lana, no za tim nema potrebe, pošto  su mlečni proizvodi ograničeni na 3 puta nedeljno biće prostora za sve te namirnice. Kako sam ,,prijavila" da u poslednje dve nedelje, kada radim noćnu smenu, pojedem doručak u 5h ujutro očekivala sam da to neće biti odobreno, no jeste! I to mi jako puno znači, teško je celu noć raditi a samo u 21h jesti. Ovo me je baš obradovalo, kako legnem da spavam oko 8,30 - 9h tako je i taj doručak stigao da se svari.

Što se ručka tiče, rečeno mi je da mogu do tri puta nedeljno za ručak jesti ugljene hidrate i to: jedan put nedeljno pirinač (već mi se po glavi mota dugo čekani đuveč), da dva puta nedeljno mogu jesti boraniju i to sa piletinom ili pasulj (mungi, azuki, šareni) naravno pasulj bez mesa kao i pirinač, ili grašak sa salatom. E sada ide caka! Ako se jedu ugljeni hidrati za ručak taj dan nema užine!

Što se užine tiče, mogu slobodno da zaboravim i voće i čokoladu :( dobro ste pročitali. Dok su masnoće u krvi povišene nema čokolade i voća za užinu :( Dozvoljeno mi je da za užinu pojedem samo koštunjavo voće i to badem, lešnik ili pistaći i to samo dvadesetak komada. Ali ni to ne može svaki dan! Kad sam jela susam i lan - ne može; kad sam za ručak jela ugljene hidrate - ne može; kad vežbam posle podne - ne može. E pa sad vidite kada može...ne znam ni ja videću, ovo traži zaista veliku organizaciju...Kako ću vežbati kad sam slobodna to znači da taj dan nema užine, a onda bi to moglo značiti da za ručak budu ugljeni hidrati i da za doručak bude susama i lana i mlečnih proizvoda. Ne mogu još da složim ovaj raspored i moj haotičan životni ritam, no polako organizovaću se valjda nekako.

Što se večere tiče, jedino je bila sugestija da ubacim malo više ribe.

Što se fizičke aktivnosti tiče, ujutro pre doručka se savetuju brze šetnje ili plivanje i ništa više. Ako se želi malo i vežbati to ne može ujutro! Bila sam ubeđena da vožnja sobnog bicikla bez ikakvog opterećenja i hodanje na steperu čine istu fizičku aktivnost kao i brza šetnja ali nisam bila u pravu to se računa u vežbe snage. Tako da sam dobila preporuku da ako želim da vežbam to radim posle podne oko 18h, da se ta aktivnost najkasnije završi u 18,30h i da taj dan nema užine!

Još jedna nova informacija i za mene veoma važna je bila da razmak između obroka ne sme biti veći od 6h jer se u tom slučaju iz organizma gube proteini tj. mišićna masa. Ovo mi nije svaki put izvodljivo, mada ću se maksimalno potruditi da ispoštujem sve dobijene preporuke.
Takođe sam dobila potvrdu onoga što sam već znala i što mi je rečeno, a to je da se obroci ne smeju preskakati. Kako mi večera po nekad uopšte nije potrebna pitala sam da li je mogu u tim slučajevima preskočiti, rečeno mi je da to ne smem raditi jer će u organizmu doći do skoka kortizola.

Naravno da sam imala još jedno pitanje :) pitala sam  šta da jedem ako želim da stanem na određenoj težini Rečeno mi je da se sa pravilnom i potpunom primenom hrono ishrane ne može upasti u pothranjenost. Tačnije, rečeno mi je dokle god kilogrami idu dole to znači da u organizmu ima viška masti, a onog momenta kada se taj višak istopi mršavljenje će se zaustaviti i sve i da hoću još da smršam to se neće desiti. Eto, dilema je rešena,  ne možete se istopiti :)

Posle ovog razgovora pridružila nam se i dr Gifing, saslušala moj problem, pogledala nalaze, korigovala suplementaciju i naložila da izvadim krv za dodatne analize. Rekla je da će nam ti rezultati odmah rasvetliti tajnu ove moje  agonije i da ćemo znati da li se problem može rešiti ili će biti neizbežno vraćanje na lekove. Ja se zaista iskreno nadam da će ovaj problem biti rešiv, toliko se trudim da ga rešim, toliko želim da ga rešim, toliko želim da ponovo budem komplet zdrava!

Ostavljam vas da se snalazite u novim podacima, a ja odoh da smišljam jelovnike i kombinujem ovo što se čini nemoguće iskombinovati :) Ali će biti iskombinovano!!!

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.